lördag 17 oktober 2009

Hur det började...

Det började för cirka fem år sedan i Thailand, där jag jobbade som engelsklärare…Eleverna var dom snällaste man kunde önska sig och intresset att lära sig engelska var på topp! Dom hade många gånger önskemål om att spela spel och det blev många lekar och spel framme vid svarta tavlan men barnen blev lite trötta på all ”hangman” och andra spel, så jag gick i affärerna och letade efter spel för nybörjare. Det fanns inte att få tag på annat än Alphapet och Bingo! Så jag började med arbetet att få fram ett spel för mina elever… Inköp av färgpennor, papper, sax och klister var det första jag gjorde. Det tog ungefär en månad innan spelet började ta form och jag började testa det på mina elever. Jag fick mycket tips och nya idéer från eleverna och Correcto! spelades en liten stund varenda gång.

Här spelar jag med lite äldre personer som ville testa sina engelskkunskaper. Om dom vuxna är på nybörjarnivå eller behöver friska upp kunskaperna, så funkar Correcto! lika bra för vuxna som små…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar